داخل Anni و Josef Albers Retrospective در Musée d’Art Moderne

این مدرک تاریخ هنر او از دانشگاه کلمبیا نبود که نیکلاس فاکس وبر ، اکنون رئیس بنیاد آلبرز را وارد دنیای هنر کرد. عاشقانه بود. یا به عبارت دقیق تر ، تلاشی برای انجام یکی. وبر می گوید: “من عاشق دختری شدم که برای ناامیدی من عاشق من نبود.” Wبه “اما او همچنان مرا به ملاقات والدینش برد ، که آثار جوزف و آنی آلبرز را جمع آوری کردند ، زوج پیشگام مدرنیستی که به دلیل رویکردهای منحصر به فرد خود در زمینه رنگ و هندسه مشهور بودند. با دیدن آن ، من کاملاً شگفت زده شدم. “

در آن زمان ، وبر در اوایل 20 سالگی بود و به راحتی ، مادر یکی از دوستانش با آلبرز آشنا بود. آنها چند سال بعد شخصاً ملاقات می کردند. وبر با اشاره به شلوار مشکی بژ رنگ خود می گوید: “من فکر می کردم که خیلی مرتب لباس پوشیده ام.” اما ، گریس خودرویی که از لحظات قبل سعی می کرد موتورش را تعمیر کند ، اولین چیزی بود که جوزف به آن توجه کرد. “او حتی سلام نکرد. از بالا و پایین به من نگاه کرد و گفت: “چیکار میکنی پسر؟”

با اجازه از بنیاد آلبرز

جوزف و آنی آلبرز برای اولین بار در باهاوس ملاقات کردند ، و تبدیل کننده های اولیه و مبتکران مدرنیسم قرن بیستم شدند. یوزف معمولاً با شیشه و چوب کار می کرد ، در حالی که آنی مهارت های خود را در زمینه منسوجات و چاپ نشان می داد. نقاشی هایی از مجموعه نمادین یوسف “ادای احترام به میدان” در موزه گوگنهایم ، موزه هنر متروپولیتن ، MoMA و موزه هنر آمریکایی ویتنی (در زمان دولت اوباما ، یکی در کاخ سفید آویزان بود). حتی هرمس به هنرمند فقید ادای احترام کرده و آثار مربع امضای او را گرفته و روی روسری های ابریشمی چاپ کرده است.

روزی که آنها با وبر در سال 1971 ملاقات کردند ، آنی یک ناهار کاملاً معمولی سرو کرد. “آنها مرغ سرخ کرده کنتاکی را روی یک سینی کامل سفید باوهاوس با پرسلن سفید بی عیب و نقص باهاوس گذاشتند. من فکر کردم ، خدای من ، آنها می توانند مرغ سرخ کرده کنتاکی را شبیه یک رویا کنند. کاملا زیبا و شیک. ” در آن زمان ، آلبرزها به خوبی در سنین پیری بودند و وبر تنها پنج سال “شدید” را با هر دوی آنها سپری می کرد تا اینکه یوزف در 88 سالگی فوت کرد. آنی 18 سال بعد به او پیوست.

تقریباً نیم قرن پس از اولین ملاقات ، وبر جشن زوج هنری – و پنجمین سالگرد تأسیس – را با نگاهی گذشته نگر در Musee d’Art Moderne de Paris جشن می گیرد. وبر به عنوان فردی که رابطه نزدیکی با این دو داشت ، می گوید: “افتخار است که نمایشگاهی ایجاد شود که زندگی و نور را به میراث آنها وارد کند.”

با اجازه از بنیاد آلبرز

مجموعه وسیع آثار این دو در معرض نمایش کامل قرار دارد و بیش از نیمی از بال موزه موزه را در بر می گیرد. به علاقه مندان به هنر از سراسر جهان این فرصت داده می شود که خود را کاملاً در قطعات پر جنب و جوش و ابتکاری غرق کنند که بدون شک منبع الهام بسیاری از هنرمندان و طراحان امروزی است.

منسوجات هندسی و رنگارنگ آنی در دهه 1920 ، که در بال اول یافت شد ، تخصص فنی او را به نمایش می گذارد. برخی از آنها از لحاظ استراتژیکی در مجاورت صندلی هایی به سبک باهاوس قرار گرفته اند که این جفت ایجاد کرده اند. برای کسانی که به جواهرات علاقه دارند ، گردنبندهای دست ساز و ساخته شده از مواد التقاطی در شیشه قرار دارند. “شش دعای عظیم” او ، که به افتخار میراث یهودی او ساخته شده است ، به نمایش گذاشته می شود تا از روی نیمکت دو طراحی شده مشاهده شود.

شیفتگی یوسف با مربع در سراسر هر بال پاشیده شده است: یک قطعه آبی و سبز در اینجا ، یک قطعه نارنجی و قرمز در آنجا. این نمایشگاه همچنین نشان می دهد که چگونه او عشق خود را به مربع از بوم و چاپ به مجموعه میز تبدیل کرد. در همین نزدیکی ، کاسه میوه ای شیشه ای خود را با دو طرف باز نشسته است. (وقتی وبر برای اولین بار از جوزف شگفت زده شد ، آنی پاسخ داد: “احمق نباش. فکر کن اگر یک بلوبری در آنجا قرار داده شود چه اتفاقی می افتد.”)

نمایشگاه نه تنها با آثار آنها به عنوان افراد صحبت می کند ، بلکه مشارکت هنری و پویایی آنها را نیز بررسی می کند. در حالی که مطمئناً تمایزی بین رسانه هایی که آنها انتخاب کرده اند وجود دارد ، اما به راحتی می توان متوجه شد که چگونه یکدیگر بر یکدیگر تأثیر می گذارند ، خواه از نظر رنگ ، الگو یا شکل.

با اجازه از بنیاد آلبرز

شاید نمایشگاه در مورد روابط آنها نیز صحبت کند. وبر می گوید: “چنین ارتباط متقابل بین آنها وجود داشت.” به گفته وی ، این دو مجموعه دو نفره را منعکس کردند. “آنها از نظر ظاهری موهای سفید ، خاکستری ، تقریبا رنگ پریده و تقریباً یکسان بودند. اما آنها می دانستند کی هستند ، چه می خواهند و به چه چیزی اعتقاد دارند. “

نمایشگاه با ده پارچه از آنی به پایان می رسد. این آثار از نظر طراحی پراکنده تر به نظر می رسند و از دقتی برخوردار نیستند که آثار قبلی او شامل آن می شد. “دستان آنی به دلیل سنش بسیار لرزید. وبر توضیح می دهد که به جای مبارزه با او ، او را پذیرفت. “او اجازه داد دست لرزانش او را راهنمایی کند و آن را به عنوان منبع الهام در نظر گرفت. او رنگ ها را آزمایش کرد. او کار جدیدی انجام داد و همیشه به جلو حرکت می کرد ، درست مانند آلبرزها در طول زندگی خود. “

نمایشگاه آنی و جوزف آلبرز: هنر و زندگی تا 9 ژانویه 2022 در موزه هنر مدرن پاریس در معرض دید علاقه مندان است.