خلاصه داستان «جانشینی» فصل 4، قسمت 8: مرغ یا فاشیسم؟

شاید من تعصب دارم زیرا اولین انتخاب من به عنوان یک رای دهنده کابوس سال 2016 بود، اما برای من هیچ چیز هیجان انگیزی در مورد شب انتخابات در آمریکا وجود ندارد. در حالی که زمانی ممکن بود نمایشی درخشان از دموکراسی کشور ما باشد – و نگاهی به آینده آینده ما – اکنون بیشتر شبیه یک شب پر از اضطراب است که در آن نتیجه صرفاً سرکار انداختن دو شر کوچکتر است. به همین دلیل، من برای شروع «آمریکا تصمیم می‌گیرد» هیجان‌زده نبودم. بله، جسی آرمسترانگ در اولین پخش فصل فاش کرد که معتقد است قسمت هشت تکان دهنده ترین فصل است (ادعای دیوانه کننده با توجه به وجود قسمت سوم). با این حال، وقتی به تماشای «آمریکا تصمیم می‌گیرد» نشستم، متوجه شدم که چرا باید به این انتخابات ساختگی اهمیت بدهم.

در حالی که سریال در تمام طول فصل به اهمیت این ریاست اشاره می‌کرد، من هنوز خود را نسبتاً نسبتاً نادان به نتیجه می‌دانستم. برای شروع، ما به سختی این نامزدها را می شناسیم. جرید منکن، فاشیست نوع دونالد ترامپ، یک جناح راست خطرناک است که در میان حامیانش خشونت را تحریک می کند. و فویلش، دانیل خیمنز، که فکر نمی‌کنم حتی تا این قسمت با او ملاقات کرده باشیم. مخاطرات به وضوح مشخص شده است – منکن یک پیروزی برای رومن خواهد بود، که رابطه ای عجیب و احتمالاً رنگ آمیزی جنسی با نامزد ریاست جمهوری دارد. و در حالی که نامزد به بستن قرارداد GoJo کمک می کند، چه کسی می داند پیروزی او چه معنایی برای آینده آمریکا دارد؟ در همین حال، به نظر می رسد که خیمنز دموکرات پیشرو شماست که توسط شیو حمایت می شود، اما نه در جیب CE-Bros. من زمینه این انتخابات را در خط داستانی این فصل درک می کنم، اما صرف یک اپیزود کامل با تمرکز بر این موضوع، زمانی که زمان کوتاهی با این شخصیت ها داریم، اتلاف به نظر می رسد. خوشبختانه من خیلی اشتباه کردم.

عکس توسط Macall Polay/HBO

قرار نیست دروغ بگویم، مدتی طول کشید تا از این قسمت به خاطر ارزشش قدردانی کنم، اما در پایان آن فهمیدم که «آمریکا تصمیم می‌گیرد» درباره انتخابات نیست. در عوض، صرفاً ابزاری برای یک بار دیگر غواصی عمیق‌تر در روان این شخصیت‌ها و پیشروی در خط داستانی مبارزه قدرت است. شیو، رومن و کندال این فصل را به عنوان یک جبهه متحد آغاز کردند (البته یک جبهه ضعیف و ناقص)، اما با هر قسمت و مانعی که بر سر آنها انداخته می‌شود، رابطه‌شان به هم می‌خورد – و «آمریکا تصمیم می‌گیرد» ضربه قطعی را وارد می‌کند.

هر سه خواهر و برادر با ذهنیت ها و اهداف بسیار متفاوت وارد این شب می شوند. شیو که هر دو طرف بازی کرده است، بازمانده-سبک، می‌خواهد این جنایت را ادامه دهد، اگرچه وفاداری واقعی او به ماتسسون است. به همین دلیل – و همچنین ترس او از تبدیل شدن آمریکا به یک منظره جهنمی فاشیستی در زمان منکن – او از جیمنز حمایت می کند. در همین حال، رومن، که از زمان انتصابش به عنوان مدیرعامل، به طور فزاینده‌ای شیدایی شده است، می‌خواهد عروسک‌اش در مقام اداره شود و حاضر است هر کاری که لازم است انجام دهد تا او را به آنجا برساند. آنها فرشته و شیطان بر روی شانه کندال هستند، زیرا مسن ترین آنها در اوایل شب اکثراً ساکت می ماند و از چه کسی حمایت می کند جلو و عقب می رود. منکن قرارداد GoJo را تعطیل می کند، بله، اما کنترل رومن بر سیاستمدار، کندال را در مورد آرزوهای آینده او در Waystar نگران می کند. اوه بله، و یک پیروزی منکن می تواند دخترش را در معرض خطر قرار دهد.

به نظر من این یکی از بهترین اجراهای فصل جرمی استرانگ است. کندال روی صندلی چرخان خود می نشیند و به صحبت های خواهر و برادرهایش گوش می دهد که در اطرافش دعوا می کنند، چهره اش از شرم و غم درهم می رود و آرزوهای شخصی خود را با نقش پدر می سنجید. وقتی او درباره احساساتش در مورد وضعیت به شیو می گوید، متوجه می شود که با مرگ لوگان، او اکنون به عنوان پدر بد خانواده روی جای گرفته است. و هیچ جزئیات امنیتی یا ادعای بی احساس عشق آن را تغییر نخواهد داد. در پایان، کندال پیشرفت اخلاقی ندارد، اما او تصمیمی واقع بینانه برای شخصیتی می گیرد که در چهار فصل گذشته با آن آشنا شده ایم – تصمیمی که به او اجازه می دهد شرکتی را که امیدوار است روزی کنترل کند، حفظ کند. .

به دلیل اظهار نظر آرمسترانگ در مورد فاکتور شوک در این قسمت، من منتظر یک لحظه بزرگ و غم انگیز بودم. اما باید بهتر می دانستم. جانشینی هرگز در مورد فاش شدن بزرگ نبوده است، اما ظرافت های ارائه شده توسط نویسندگی و بازیگری که به آرامی شخصیت ها و انگیزه های آنها را در هر قسمت آزار می دهد. اعتراف شیو به بارداری اش نزد تام، ادامه ماجرای رومن، افشای خیانت شیو. هیچ مرگ بزرگی مانند قسمت سوم وجود نداشت، هیچ مسابقه ای با فریاد غم انگیز مانند هفته گذشته وجود نداشت، اما «آمریکا تصمیم می گیرد» یک قسمت قدرتمند است.. اکنون، همانطور که ما به میراث فکر می کنیم جانشینی از تلویزیون پخش خواهد شد، فرض بر این است که سریال به خاطر اپیزودهای پرطرفدار مانند «عروسی کانر» یا میم‌هایی مانند رپ کندال در فصل اول در خاطره خواهد ماند، اما اپیزودهایی مانند «آمریکا تصمیم می‌گیرد» است که من شخصاً بیشتر از همه از دست خواهم داد. .