خانه بیانسه و جی زی در کالیفرنیا تبدیل به یک موزه هنری می شود

بیانسه تا پایان سپتامبر در تور است، اما به نظر می رسد که خانه جدیدی در انتظار او خواهد بود که این کار تمام شود. مطابق با TMZبیانسه و همسرش جی زی 200 میلیون دلار برای یک مجتمع 30000 فوت مربعی در مالیبو مستقیماً در اقیانوس آرام خرج کردند. این قیمت نه تنها آن را به گران‌ترین خانه فروخته شده در ایالت کالیفرنیا تبدیل می‌کند، بلکه دومین گران‌ترین معامله املاک مسکونی در تاریخ آمریکا است.

البته، خانه با برخی از اهمیت معماری حسادت می آید. این یکی از معدود خانه های آمریکایی است که توسط استاد معمار ژاپنی تادائو آندو طراحی شده است. طراح تام فورد یکی از اولین آمریکایی هایی بود که آندو را مأمور طراحی خانه کرد. او زمانی مالک یک مزرعه بزرگ در نیومکزیکو بود که آن را در سال 2016 فروخت. یک خواننده رپ جنجالی به طرز بدنامی یک خانه آندو را در مالیبو خریداری کرد که اکنون بنا به گزارش ها ویران شده است. شایعه شده است که کیم کارداشیان، همسر سابق این خواننده رپ، اخیراً به ژاپن رفته تا با آندو ملاقات کند تا درباره طراحی خانه رویایی آینده خود مشورت کند.

خانه جدید بیانسه در ابتدا توسط بیل و ماریا بل، جمع‌آوران قدرت هنر مدرن ساخته شد (بیل پسر خالقان جوان و خستگی ناپذیر و جسور و زیبا). تکمیل آن 15 سال طول کشید و ساخت آن به 7645 یارد مکعب بتن فقط برای خانه نیاز داشت (که حتی مسیر ورودی را هم شامل نمی شود). این زوج همچنین یک بار خانه را به هنرمندی به نام الکس اسرائیل برای عکسبرداری پسا آخرالزمانی با بازی شامپانزه ای به نام الی قرض دادند.

این خانه به طور خاص طراحی شده بود تا به عنوان ویترینی برای مجموعه هنری چشمگیر بلز باشد. بی و جی ممکن است به دلایل مشابه جذب آن شده باشند. گفته می شود مجموعه هنری خصوصی این خانواده شامل آثاری از استادانی مانند دیمین هرست، اندی وارهول، ریچارد پرینس، دیوید هامونز، و ژان میشل باسکویا در کنار هنرمندان جوان تر و تازه کار است (اتفاقاً، بلز نیز مالک بیش از چند وارهول و هرست، اما همچنین از بزرگترین مجموعه‌داران آثار جف کونز هستند).

مطابق با TMZ، ناولز-کارترها کمی در مورد خانه معامله کردند. در ابتدا به قیمت 295 میلیون دلار درج شده بود.

اگرچه این بزرگترین معامله املاک و مستغلات برای یک خانه مستقل در کشور است، اما گران ترین خانه فروخته شده در اینجا نیست. این رکورد متعلق به آپارتمانی در شهر نیویورک است که توسط میلیاردر صندوق سرمایه گذاری کن گریفین در سال 2019 به قیمت 238 میلیون دلار خریداری شد. اگرچه، شاید “آپارتمان” در حال کم فروشی ملک باشد. این یک واحد پنت هاوس است که شامل چهار طبقه کامل در بالای ساختمان پارک مرکزی 220 است.