جیم لاوسون با «چگونه یک خط لوله را منفجر کنیم» پیشتاز است

دو فیلم اولی که جیم لاوسون پس از فارغ التحصیلی از جولیارد رزرو کرد، ثابت کردند که آسمان محدود است. اول، او اولین بازی خود را در درام خانوادگی دردناک مستقل انجام داد خداحافظ آمور– که او با آن دنبال کرد بتمن، ایفای نقش یک نامزد شهرداری گاتهام. در سه سال کوتاه بعدی، لاوسون در نقش‌هایش مانند تعداد کمی از بازیگران جوان، از چهره‌های سیاسی (میرلی اورز-ویلیامز، میشل اوباما)، تا رقیب دلهره‌آور ویولا دیویس، نقش‌هایش را بر عهده داشت. زن پادشاه، شانته

در آخرین او، چگونه یک خط لوله را منفجر کنیم، او نقش علیشا را بازی می کند، زنی که با احتیاط به یک ماموریت خرابکاری به رهبری فعالان محیط زیست می پیوندد. او به خاطر عشق به دوست دخترش (با بازی ساشا لین) که دلایل خاص خود را برای پیوستن به این پروژه مخاطره آمیز دارد، ادامه می دهد. این فیلم در 7 آوریل اکران می شود، تنها چند هفته پس از اینکه لاوسون پروژه دیگری را به پایان رساند، در نقش دکتر بتی شباز در فیلم نابغه سریال در NatGeo “من کمی شبیه…”من به یک استراحت نیاز دارم.” میدونی؟» با خنده به من گفت در زیر، این بازیگر در مورد نقاط عطف شخصی در حرفه خود، اصولی که او را در صنعت راهنمایی می کند و مشکل نحوه صحبت مردم در مورد قدرت صحبت می کند.

آیا این درست است که شما زمانی مجبور شدید بین نقش آفرینی در دو فیلم استودیویی یا پیوستن به تولید تئاتر عمومی یکی را انتخاب کنید. برای دختران رنگین پوست که به خودکشی فکر کرده اند…?

بله، و صادقانه بگویم، انتخاب سختی نبود. فکر می‌کنم روی کاغذ، شما می‌گویید: «او چیست؟ فكر كردن؟” اما من اینطوری آرایش کردم. اگرچه گفتن انتخابی که قرار است انجام دهم برای مادرم سخت بود [laughs]. وقتی فارغ التحصیل شدم و در فلوریدا تدریس می کردم، در همان هفته ای که رزرو کردم متوجه شدم خداحافظ آمور، برای دختران رنگیو دو فیلم مهم دیگر. هر یک [major film] می توانستم بیشتر از آنچه در زندگی ام دیده بودم به من پول می داد – من یک دانشجوی تازه وارد کالج هستم و هیچ پولی ندارم، درست است؟ اما به مطالب برمی گردم. برای دختران رنگی اول از همه یکی از اولین نمایشنامه هایی است که خوانده ام. و نمی‌دانستم کی فرصت دیگری برای حضور در کنار شش زن سیاه‌پوست و قهوه‌ای دیگر روی صحنه خواهم داشت. من نمی توانستم از آن عبور کنم! و دریافت این پیشنهادها برای پروژه های سینمایی دیگر در اوایل کارم، به عنوان نشانه ای در نظر گرفتم که بیشتر خواهد آمد.

نگاه کردن به عقب خداحافظ آمور، اولین فیلم برای شما چه معنایی داشت؟

این یک استاندارد را برای من تعیین کرد که وارد این صنعت شدم و این فرصت را داشتم که اولین فیلمم با یک زن سیاه پوست باشد [director Ekwa Msangi] و داستانی که صدایی به مهاجران آنگولا داد. فهمیدم چقدر خاص است. من رزرو نمی کردم بتمن اگر من آن را نداشتم خداحافظ آمور تجربه، زیرا این به من اجازه داد احساس راحتی کنم و اشتباه کنم و بدون اینکه احساس کنم در خطر از دست دادن چیزی هستم سؤال بپرسم.

بتمن باید کاملا شبیه یک نوع فیلم دیگر باشد.

[Chuckles] در مورد سندرم ایمپوستر صحبت کنید! من از دیدن همه چیزهایی که در ساخت آن انجام می شود بسیار شگفت زده شدم، زیرا هرگز تولیدی به این بزرگی ندیده بودم.

وقتی در سریال نقش میشل اوباما را بازی کردید، چه تفاوتی در توسعه یک شخصیت در قالب اپیزودیک وجود دارد. بانوی اول?

با اپیزودیک، همه چیز می تواند به سرعت، در آخرین لحظه تغییر کند. شما روی پاهای خود هستید – می دانید، بازنویسی می کنید یا مکان را کاملاً تغییر می دهید. و از آنجایی که شما یک شخصیت در طول هشت تا 10 ساعت هستید، فضای بیشتری برای بازیگر وجود دارد که بتواند نظرات بیشتری را ارائه دهد. این نیز فقط سرعت است [snapping fingers].

لاوسون در مراسم شام هنری شانل در جشنواره فیلم ترایبکا 2022 در بالتازار در 13 ژوئن 2022 در شهر نیویورک شرکت می کند.

عکس از تیلور هیل/گتی ایماژ

که در تا شما نقش Myrlie Evers-Williams، فعال حقوق مدنی و بیوه Medgar Evers را بازی می کنید. من احساس می‌کنم در فیلم‌های شما یک سری نقش رهبران در حال افزایش است. آیا این درست به نظر می رسد؟

من عاشق صدای آن هستم، اما قطعا عمدی نبوده است. برای من، مهم است که از عاملیت این شخصیت‌ها بهره ببرم – فضا را برای شخصیت‌ها ایجاد کنیم تا عاملیت خودشان را داشته باشند. به عنوان یک زن جوان سیاه پوست، در مطالبی که تماشا می‌کنم هوس می‌کنم و می‌خواهم خودم را به آن بچسبانم. اگر به نظر می رسد برعکس باشد، من کاملاً دور می مانم. اگر ممکن است هنوز وجود نداشته باشد، اما جایی برای آن گفتگو با یک کارگردان یا مجری برنامه وجود دارد، من آن مکالمه را زودتر انجام می دهم و به آنها می گویم که این تنها راهی است که می خواهم بخشی از آن باشم. همیشه نباید دراماتیک باشد، و همیشه نباید نقش مورد علاقه باشد، همانطور که با شانته می بینیم. [in The Woman King]. اما من باید چند زن را برایم پیدا کنم که سعی می کنند برای چیزی بجنگند!

علیشاه در چگونه یک خط لوله را منفجر کنیم کاملاً با طرح خرابکاری فوراً موافق نیست. آیا بخشی از جذابیت بازی شخصیتی بود که احساس تضاد می کند؟

هزار درصد من خیلی از دیدگاه عالیشاه دور نیستم. چیزی که مرا به سوی او جلب کرد این بود که او حاضر بود به خاطر کسی که در معرض خطر بود، قربانی کند. این یک پیچیدگی در ما انسان ها است که اغلب در مورد آن صحبت نمی کنیم، به خصوص در فرهنگ امروزی. همه ما آنقدر نسبت به سیاست و اخلاق خود احساس قاطعیت داریم که گویی هرگز تغییر نخواهند کرد یا تغییر نخواهند کرد یا هرگز تزلزل نخواهند کرد. و این واقعی نیست – این رسانه های اجتماعی است.

چه حسی داشتید که همه اینها را در آن فیلم دیدید؟ واقعاً حرکت می کند.

شیوه ای که در آن نوشته شده است، سرعت یک دزدی هیجانی را دارد [snaps fingers]. شما این جوانان را می بینید که دور هم جمع می شوند و همه برای چیزی می جنگند. وقتی دارید آن را می خوانید، قلبتان تند تند می زند!

به آنچه قبلاً در مورد نمایندگی گفتید فکر می کنید، افرادی که در زندگی شما برای شما مدل یا الهام گرفته اند چه کسانی هستند؟

کل تربیت من کاملاً متشکل از زنان سیاه پوستی است که برای خود و خانواده‌شان فداکاری کرده‌اند یا سخت جنگیده‌اند. من با تماشای مبارزه انفرادی این زنان بزرگ شدم، اما همچنین می‌بینم که چگونه جامعه آنها را کاملاً در پس‌زمینه هل می‌دهد، یا آن‌ها را به این نتیجه می‌رساند که فقط اینطور ساخته شده‌اند. به عنوان مثال، شما به طور طبیعی این فرد قوی هستید که توانایی دارید. و مثل اینکه… نه! در دوران رشدم، من هم آن را تجربه می‌کنم، جایی که مردم به من برچسب زن سیاهپوست قوی می‌زنند که طبیعتاً می‌تواند تمام آنچه را که زندگی به ارمغان می‌آورد به عهده بگیرد. و این حقیقت نیست – شرایط خاصی وجود دارد که مرا به آن سمت سوق می دهد.

می تواند به زبانی که مردم استفاده می کنند نیز ظاهر شود.

این طرز فکر هم هست. می دانم که مردم وقتی من یا مادرم یا خواهرم را به عنوان زنان سیاهپوست قوی توصیف می کنند، منظور خوبی دارند. اما نوعی غفلت یا عدم تفکر در مورد هزینه آن وجود دارد. این به طور کامل هرگونه تصوری از هزینه ای که باید آن باشد را از بین می برد – یا آنچه که آن را ضروری می کند. همچنین این ایده را از بین می برد که پیچیدگی در آن وجود دارد – اینکه نرمی در استحکام وجود دارد یا فضایی برای نرمی وجود دارد. بنابراین من علاقه مند به نمایش، به تصویر کشیدن و گفتن این نوع داستان ها هستم.