جیمی لی کرتیس در فیلم هالووین می کشد و میراث ماندگار فرانچایز ترسناک

در 9 سپتامبر ، جیمی لی کرتیس شبیه به تصویر آسوده به نظر می رسید و در کنار یک کاناپه روی مبل در هتل مجلل Lido Excelsior نشسته بود. و چرا او نباید؟ در آن شب ، جشنواره فیلم ونیز از این ستاره با شیر طلایی خود برای یک عمر دستاورد تجلیل کرد و آخرین فیلم او ، تصویر جهانی را به نمایش گذاشت. هالووین می کشدبه البته ، دلیل خوب دیگری نیز برای استراحت وجود داشت: “من از صبح روی پای خود هستم!” او پس از عکاسی لحظاتی قبل ، با روکش زیبا ، مشکی و سفید را به عنوان ادای احترام به ونیزی گفت کارناوالبه اما حتی اگر کورتیس دو ساعت خواب داشته باشد ، هرگز نمی توانید تشخیص دهید.

شخصاً ، کرتیس همان شدت آفتابی و تفکر انسان به انسان را تابانده است که شخصیت های او را بر روی صفحه متمایز کرده است. او در دوران پرستاری نوجوان وارد زمین شد هالووین، فیلم ترسناک جان کارپنتر در سال 1978 ، با شروع یک حرفه 40 ساله و بیشتر ، او را برای بسیاری از کودکان دهه 80 (و فراتر از آن) به عنوان کانون معرفی کرد. در مراسم شیر طلایی جشنواره ، کورتیس از “ژانری که به من زندگی خلاقانه بخشیده است” ادای احترام کرد – از جمله دنباله های هالووین در حماسه در حال تخریب مایکل مایرز. با این حال ، او در فیلم های کمدی مانند استندبای ، چرخش های ماندگاری از خود نشان داده است مکان های تجاری، ماهی به نام واندا، و جمعه عجیب (ناگفته نماند کمدی اکشن وحشتناک بدخواهانه دروغ های واقعی)

با بازگشت کورتیس به هالووین این سریال یکبار دیگر ، وقتی احساساتش را درباره فیلم های ترسناک بشنود ، غافلگیر می شود: او آنها را نمی بیند. این یک موضوع ثبت عمومی است – بنابراین من باید بپرسم ، چرا که نه؟ “زندگی به اندازه کافی ترسناک است!” او گفت. “من دو فرزند را به بزرگسالی رسانده ام. من 37 سال است ازدواج کرده ام – با بازیگر ، نویسنده و کارگردان کریستوفر مهمان – “من هر دو پدر و مادرم ، دوستان زیادی را از دست داده ام. دنیا از کنترل خارج شده است! » سپس کورتیس بی وقفه به صحبت درباره کتاب پرداخت چرا ماهی وجود ندارد، خاطرات لولو میلر ، روزنامه نگار علوم NPR ، که او را با ترس و وحشت توصیف می کند “توسط نظریه پرداز آشوب بزرگ شده است”. (خود کورتیس چندین کتاب کودک منتشر کرده است ، که از کتابهای 1995 شروع می شود وقتی کوچک بودم: خاطرات یک کودک چهار ساله از دوران جوانی اش.)

دریافت توصیه کتاب با هرج و مرج و وحشتناک چیزی آرامش بخش بود هالووین می کشد هنوز در مغزم وزوز می زند شخصیت لوری استرود ، کورتیس ، بیشتر فیلم را به این فکر می اندازد که سرانجام دشمن مایک مایرز مرده نقاب دار مرده است. اما لوری چنین اقبالی ندارد ، و در حال حاضر اوباش شعار می دهند تا او را شکار کنند. کرتیس به من گفت: “این یک فیلم درباره خشم عمومی درباره آسیب های جمعی است.” او کارگردان دیوید گوردون گرین را پیشگام برای پیش بینی حال و هوای دوران ترسناک آمریکایی در ذهنیت اوباش و سیستم های متوقف دانست. “دستگاه خراب است. مرکز نمی تواند نگه دارد ، “او ادامه داد. استروید ، پدر و مادربزرگ و مادربزرگ ، در این مرحله تنها کارهای زیادی می تواند انجام دهد.

جیمی لی کرتیس برای تماس به عکس می آید هالووین می کشد در هفتاد و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز در ونیز ، ایتالیا.

با اجازه از Getty Images

والدین کورتیس ستاره های هالیوود ، جانت لی (روانی) و تونی کرتیس (بوی شیرین موفقیت) ، و در جاهای دیگر او گفته است که پای خود را به در باز کرده است هالووین باید به خاطر نام (های) معروف او بوده است. با این حال ، بهترین نقش های او با آزمایش نقاط قوت مختلف او ظاهر شد: “من با جان لاندیس ملاقات کردم [director of Trading Places] چون او یک مستند کوچک می ساخت ، به زودی، در مورد تریلرهای فیلم های ترسناک و چه کسی او را برای روایت آن استخدام کرد؟ اوه ، این من بودم. ” جان کلیز با دیدن آثار کمدی کورتیس نوشت ماهی به نام واندا و او را به بازیگری (به عنوان واندا ، وسوسه بی پروا در کلاهبرداری برای کلاهبرداری از وکیل مدافع کلس) ، انتخاب کرد. کورتیس یک تعریف خنده دار از جان ریتر را به یاد آورد و او را در سریال طنز تماشا کرد هر چیزی جز عشقبه “” شما واقعا پاهای خنده داری دارید! ” او گفت ، اما منظور او این بود که چیزهای فیزیکی شما خنده دار است! ” او توضیح داد و ما را به نقش چند لایه خود به عنوان همسر ظاهراً بی پروا جاسوس آرنولد شوارتزنگر در دروغ های واقعیبه

من نگران بودم که ممکن است در خط حافظه باقی بمانم ، اما بازیگر غیرقابل کنترل ما را به روزهای اولیه بازگرداند: “تصویری از من در دوران کودکی وجود دارد که اخیراً با یک بازیگر جوان که با او کار می کردم به اشتراک گذاشت ، زیرا او این کار را نکرد” مرا باور نکن. ” در کودکی ، او به راحتی می ترسید ، که ممکن است به نقش های ملکه جیغ او کمک کند. با جستجوی تلفن ، نتوانست آن را پیدا کند – سپس تصادف کرد یکی دیگر عکس کودک شوکه شده: “من بهت زده به نظر می رسم!” او فریاد زد: در میان یک پرتره شاد خانوادگی ، کودک کورتیس با چشمانی غافلگیر شده ، کاملاً وحشت زده ، جهان را-به نحوی-بیش از حد برای او خیره می کند.

من می بینم کورتیس در مورد ظاهر خود در عکس نوزاد چه می گوید ، و در عین حال بسیار خنده دار است. ترسیدن ، خنده دار بودن – تنها دو استعداد بازیگری که در زرادخانه یک ستاره ماندگار مورد نیاز است.