بیلی ایلیش اسکار د رنتا را متوقف کرد تا استفاده از خز را متوقف کند

لباس Met Gala بیلی ایلیش چیزهای زیادی بود. البته این قصیده ای باشکوه برای هالیوود قدیمی بود. این یک فاصله بزرگ از لباس های معمولی و گشادش بود که لوگوهای طراح آن نقش بسته بود. این یک دامن 15 پا بزرگتر از زندگی بود که خواننده را به Belle of Met Ball تبدیل کرد. اما یک بیانیه سیاسی بی سر و صدا در پشت آن وجود داشت. در حالی که افراد مشهور دیگر پیام های خود را روی آستین خود می پوشیدند (“Peg the Patriarchy” ، کارا دلوین خواست) ، بیلی در پشت صحنه اقدام می کرد.

وقتی ایلیش برای تهیه لباس مجلسی به اسکار د لا رنتا مراجعه کرد ، او نه تنها با ارجاعات سبک ، از جمله مرلین مونرو و باربی هالیدی ، بلکه یک اولتیماتوم نیز داشت: استفاده از خز را متوقف کنید.

خز در سالهای اخیر در نمایشگاه باند برچسب غایب بوده است – طبق گفته مدیران خلاق این برند ، فرناندو گارسیا و لورا کیم ، آن را “شیک ، مدرن و مرتبط” نمی دانند. مجله نیویورک تایمزبه علی رغم درخواست های عموم و همسر و مادر شوهرش ، الکس بولن ، مدیر اجرایی اسکار د لا رنتا ، اصرار داشت که آنها همچنان به فروش خز در فروشگاه ها ادامه می دهند زیرا این امر “میزان معنی داری از فروش و سود را به همراه دارد.” ”

هرچند این ایلیش بود که سرانجام بولن را متقاعد کرد که این تمرین را کنار بگذارد. بولن در این باره می گوید: “من خیلی به حرفهای اسکار فکر کردم – به هر حال او طرفدار خز بود – چیزی که او واقعاً در تجارت مد نگران بود ، پیر شدن چشم او بود.” بار درباره تصمیم نهایی خود

اسکار د لا رنتا اکنون به لیست طولانی مارک های لوکس می پیوندد که در چند سال گذشته به عنوان ضد خز معرفی شده اند. ورساچه ، مایکل کورس ، جورجیو آرمانی و دیگر برچسب های اصلی دیگر از خز در لباس های خود استفاده نمی کنند. در سپتامبر 2018 ، شورای مد بریتانیا اعلام کرد که در هفته مد لندن خز اصلاً حضور نخواهد داشت. در ماه ژوئن ، گروه نیمان مارکوس متعهد شد که فروش محصولات خز در فروشگاه ها و آنلاین را تا اوایل سال 2023 متوقف می کند. همراه با این اعلامیه ، آنها 22 سالن خز خود را در همه فروشگاه های خود ، از جمله سالن در برگدورف گودمن ، تعطیل می کنند.

ایلیش ، به نوبه خود ، “تکان دهنده است که پوشیدن خز در این مرحله در سال 2021 کاملاً غیرقانونی نیست.” او به بار، “مفتخرم که کاتالیزور بوده ام و در این مورد شنیده شده ام.”