بوتگا ونتا و دنیل لی از هم جدا می شوند، دنیای مد را تکان می دهند

دنیای مد از نوعی اعلامیه‌ای که مدتی است دریافت نکرده است در حال فروپاشی است. دانیل لی، مدیر خلاقیت، پست خود را در Bottega Veneta ترک می‌کند، حتی در حالی که او خانه را به شلوغ‌ترین مد در تمام مد از اواسط سال 2018 تبدیل کرده است. یک بیانیه مطبوعاتی رسمی توسط شرکت مادر Kering این حرکت را به عنوان “تصمیم مشترک برای پایان دادن به همکاری آنها” توصیف می کند.

“زمان من در Bottega Veneta یک تجربه باورنکردنی بوده است. من از اینکه با یک تیم استثنایی و با استعداد کار کردم سپاسگزارم و برای همیشه از همه کسانی که در ایجاد چشم انداز ما نقش داشتند سپاسگزارم.»

گفتن اینکه این اعلامیه غیرمنتظره بود، دست کم گرفتن بود. بوتگا ونتا ماه گذشته یک نمایش پرفروش در دیترویت برگزار کرد و به طور پیوسته مجموعه ای از لوازم جانبی را منتشر کرد. کیف‌های دستی مانند مینی جودی، کیف و کاست همگی به نوعی کیف‌های «It» تبدیل شدند که به همان اندازه که اینفلوئنسرهای اینستاگرام بودند، در آغوش ویراستاران مد پرقدرت یافت می‌شوند. چکمه‌های تایر این برند به یک کالای اصلی تک جنسیتی تبدیل شده بود و لباس‌ها در همه طرفدارانی از Tracee Ellis Ross گرفته تا Selena Gomez پیدا کردند. نفوذ لی در این برند به جایی رسید که اکنون غیرممکن است وارد یک زارا یا H&M شوید بدون اینکه انعکاس مشخصی از Bottega مشاهده کنید. بسیاری در مطبوعات مد، کار او را جانشین معنوی مدیریت بسیار دوست داشتنی فیبی فیلو در سلین می دانستند (در واقع، لی زیر نظر فیلو در خانه فرانسوی کار می کرد). حتی زمانی که این برند به‌طور بدنام صفحه اینستاگرام خود را حذف کرد، این کار فقط باعث قوی‌تر شدن سروصدا شد.

عکس گرفته شده توسط Serichai Traipoom

این برچسب ایتالیایی که به‌خاطر الگوی چرم بافته شده «Intrecciato» متمایزش شناخته می‌شود، همیشه در قفسه‌های بهترین فروشگاه‌های بزرگ یافت می‌شد، اما در بیشتر تاریخ خود از رویکرد «ثروت مخفیانه» (یا «لوکس رمزگذاری‌شده») در مد پیروی می‌کرد. . این برند هرگز رویای پوشاندن یک لوگو را در خارج از لباس یا لوازم جانبی خود نخواهد دید. لی موفق شده بود به قوانین خانه و میراث 55 ساله وفادار بماند، در حالی که همچنان قطعاتی را تولید می کرد که فوراً به عنوان Bottega Veneta و در عین حال چیزی جدید، هیجان انگیز و روند ساز قابل تشخیص بودند.

پس چرا الان بری؟ خوب، این چیزی است که همه می پرسند. ما فرض می‌کنیم که در مراسم امشب CFDA، جایی که لی نامزد بهترین طراح لباس زنانه بین‌المللی سال شد، شایعات داغ‌تری وجود نخواهد داشت. پاسخ ممکن است واضح باشد اگر یک خانه مد دیگر و مطرح‌تر در دفتر مدیر خلاق خود افتتاحیه داشته باشد، اما به هر حال فعلاً اینطور نیست. ما شک داریم که یک طراح که چنین موفقیت‌آمیزی را پشت سر می‌گذارد، برای مدت طولانی بیکار بماند.

عکس گرفته شده توسط Serichai Traipoom

چندی پیش، مدیران خلاق، هر سه یا چهار سال یک‌بار دور صندلی‌های موزیکال مد می‌نواختند و نسبتاً کمی پس از انتصاب به پست‌هایشان، راه خود را از خانه‌های مربوطه جدا می‌کردند. اما این سرعت اخیراً تا حدودی کند شده است، که فقط این اطلاعیه خاص را بسیار شگفت‌انگیزتر می‌کند.

به نوبه خود، بوتگا می گوید که “سازمان خلاق جدید برای مجلس به زودی اعلام خواهد شد.”