به گفته سخنگوی هری و مگان در یک تعقیب و گریز خودروی “نزدیک به فاجعه بار” در نیویورک

به گفته سخنگوی آنها، شاهزاده هری و مگان مارکل شب گذشته توسط پاپاراتزی‌ها در خیابان‌های شهر نیویورک نزدیک به دو ساعت تحت تعقیب قرار گرفتند. “تعقیب بی امان” ظاهرا منجر به چندین “تبانی نزدیک” با سایر وسایل نقلیه، عابران پیاده و اشیا شد. مادر مارکل، دوریا راگلند نیز در آن زمان همراه آنها در ماشین بود. به نظر می رسد که اکنون همه از نظر جسمی در امان هستند. دو فرزند این زوج، آرچی و لیلیبت، در زمان تعقیب و گریز در ماشین نبودند. اگرچه، اوایل این هفته، در یک حادثه جداگانه، مردی پس از پرسه زدن در خارج از خانه خود در کالیفرنیا دستگیر شد.

خانواده برای مراسم جشن جشن پنجاهمین سالگرد زنان بنیاد خانم ویژن که در سالن رقص زیگفلد در میدتاون منهتن برگزار شد، به نیویورک سفر کرده بودند. مارکل یکی از برگزیدگان این شب بود و در یک سخنرانی توسط بنیانگذار گروه، گلوریا استاینم، مورد ستایش قرار گرفت. بر اساس این بیانیه، اگرچه این زوج برای عکس گرفتن بر روی فرش قرمز ژست گرفتند، اما پس از این رویداد «حلقه‌ای از پاپاراتزی‌های بسیار تهاجمی» خودروی آن‌ها را دنبال کردند. مطابق با مردم، خانواده برای اقامت در اقامتگاه شخصی یکی از دوستانشان به عقب برمی گشتند.

سخنگوی آن‌ها به نقل از بی‌بی‌سی گفت: «در حالی که یک شخصیت عمومی با سطحی از علاقه مردم همراه است، هرگز نباید به قیمت امنیت کسی تمام شود».

ساسکس‌ها نیز پیش از انتشار هرگونه تصویری از تعقیب و گریز برای عموم صحبت می‌کنند. “انتشار این تصاویر، با توجه به روش‌هایی که از طریق آنها به دست آمده‌اند، یک عمل بسیار مزاحم را تشویق می‌کند که برای همه افراد درگیر خطرناک است.”

به گفته کارشناس سلطنتی توییتر امید اسکوبی، دیلی میل به طور خلاصه عکس هایی از حادثه صبح امروز را در فضای مجازی منتشر کرده است، اما اکنون آن را حذف کرده است. شاهزاده هری یکی از شش مدعی است که در حال حاضر از شرکت مادر میل شکایت کرده است و در ماه مارس در دادگاهی در لندن ظاهر شد. از دیگر مدعیان هری می توان به التون جان، الیزابت هرلی و سدی فراست اشاره کرد.

اریک آدامز شهردار نیویورک نیز صبح امروز وضعیت را ارزیابی کرد. به گزارش نیویورک تایمز، شهردار طی یک کنفرانس مطبوعاتی غیرمرتبط گفت: «روشن است که مطبوعات، پاپاراتزی‌ها، آنها می‌خواهند عکس درست را دریافت کنند. بار. اما امنیت عمومی باید همیشه در خط مقدم باشد.» با این حال، شهردار علناً در مورد یکی از جزئیات نسخه ساسکس از رویدادها تردید کرد. برای من سخت است که باور کنم که یک تعقیب و گریز دو ساعته با سرعت بالا وجود داشته است. آدامز، که به خاطر صحبت کردن با سرآستین شهرت دارد، با این حال همچنین گفت که هنوز به طور کامل در مورد این وضعیت مطلع نشده است.

اداره پلیس نیویورک نیز بیانیه ای منتشر کرده است:

“عصر چهارشنبه، 16 مه، پلیس نیویورک به تیم امنیتی خصوصی که از دوک و دوشس ساسکس محافظت می کرد کمک کرد. عکاسان زیادی وجود داشتند که حمل و نقل آنها را چالش برانگیز کردند. دوک و دوشس ساسکس به مقصد خود رسیدند و هیچ برخوردی گزارش نشده است. احضار، جراحت یا دستگیری در این رابطه».

مادر هری، پرنسس دیانا فقید، پس از تعقیب و گریز توسط پاپاراتزی ها در پاریس در یک تصادف رانندگی جان باخت و شاهزاده آشکارا از ترس خود از قرار گرفتن خانواده جوانش در موقعیتی مشابه صحبت کرده است.

در همین حال، به گزارش TMZ، کوین گارسیا والدوینوس 29 ساله دوشنبه شب پس از مشاهده خارج از خانه این زوج در مونتسیتو، کالیفرنیا توسط نیروهای امنیتی به اتهام تعقیب بزهکاری دستگیر شد. این مرد طبق قانونی رزرو شد که نشان می‌دهد این اولین بار نیست که او در نزدیکی ملک دیده می‌شود.

این یک داستان در حال توسعه است و زمانی که اطلاعات بیشتری در دسترس قرار گرفت، آن را به روز خواهیم کرد.