بهترین جراح دندانپزشک کیست؟

پالپ دندان : پالپ دندان را در اصطلاح عامیانه عصب دندان گویند در حالیکه عصب قسمتی از پالپ است، پالپ بعنوان یکی از مهم ترین ساختارهای دندانی وظیفه تغذیه و ترمیم عاج را به عهده دارد، این تغذیه توسط عروق خونی و لنفی که در پالپ وجود دارد حاصل می شود.

امروزه کلینیکها و مراکز مخصوصی که خدمات مراقبت و درمان دندان ها را انجام می دهند، یکی از شلوغ ترین و پر رفت و آمدترین مراکز هستند زیرا که دندان ها نقش بزرگی در زیبایی و سلامت ما ایفا میکند و مراقبت از آنها حیاتی است. طول عمر ایمپلنت دندان بسیار با دوام است و سال ها باقى خواهد ماند.

گاهی دندان آنقدر شرایطش وخیم می شود که نمی توان آن را به حال خود رها کرد و دگر با هیچ روشی درمان نمی شود. در این حالت می توانیم عنوان کنیم که همه می توانند در صورت نیاز از این روش استفاده نموده و با عصب کشی دندان درد خود را تسکین دهند. با این حال سمان جزو بافت های سخت دندان است و در قسمت داخلی دندان قرار دارد این ماده استخوانی ریشه را در برگرفته و وظیفه اصلی آن ایجاد واسطه برای اتصال دندان به استخوان آلویل است.

در این صورت دندان قابل ترمیم نیست و فقط باید کشیده شود. لثه : لثه جزء ساختمان اصلی دندان نبوده ولی محلی است ک دندان در آن قرار گرفته و جایگاه دندان است. پس در اولین مرحله ترمیم پزشک باید تشخیص دندان ، میزان ماندگاری آن در داخل لثه به طور دقیق انجام دهد. در پاسخ باید گفت بله زیرا در اکثر تحقیقات انجام شده اثبات گردیده که این روش بی خطر است.البته برای محافظت و تقویت مینای دندان می توان از سولفات کلسیم و فلوراید استفاده نمود که در اکثر خمیر دندان ها وجود دارد .

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد دندانپزشکی وزارت دفاع لطفا از سایت ما دیدن کنید.