بنابراین، آیا واقعاً یک مسابقه اسکار کریستن استوارت در مقابل لیدی گاگا است؟

تصور کنید به 12 سال گذشته سفر کنید و به مردم بگویید که رقابت برای جایزه بهترین بازیگر زن در اسکار 2022 در حال حاضر به پایان رسیده است. گرگ و میش دختر و خواننده “Just Dance” که آن همه لباس های عجیب و غریب را می پوشد. آنها احتمالا شما را باور نمی کنند، اما باز هم، اکثر آمریکایی ها در سال 2009 حتی اولیویا کولمن را نمی شناختند، بنابراین شما باید چیزهای زیادی در مورد وضعیت این بازیگر پرستیژ به آنها توضیح دهید.

اما امروز در سال 2021، واقعیت این است که پس از خانه گوچی نمایش برای منتقدان را آغاز کرد، به نظر می رسد که ستاره فیلم لیدی گاگا ممکن است یکی از مدعیان اصلی نامزدی باشد، همراه با کریستن استوارت برای بازی در نقش پرنسس دایانا در اسپنسر. البته، این مسابقه صرفاً یک مسابقه دو زن نیست، و خیلی چیزها ممکن است از هم‌اکنون تا مارس آینده، زمانی که جام‌ها اهدا می‌شود، تغییر کند، اما به نظر می‌رسد که هر دو روی فرش قرمز قرار بگیرند.

Buzz برای استوارت از زمانی شروع شد اسپنسر اولین بار در سپتامبر در جشنواره فیلم ونیز آغاز شد. حتی زمانی که برخی از منتقدان درباره جنبه‌های دیگری از «افسانه‌های پیچ‌خورده» کارگردان پابلو لارن در یک آخر هفته مهم در زندگی شاهزاده‌ی مردمی صحبت می‌کنند، ستایش از بازی استوارت تقریباً جهانی بوده است. استوارت فوق العاده است. او به طرز شگفت انگیزی شبیه دیانا واقعی به نظر می رسد، صدا می کند و حرکت می کند، اما این جعل هویت نیست. جمهوری آریزونابیل گودی کونتز در عوض این استوارت است که از طریق اجرای خود به قلب حقیقت می‌رسد، دایانای او زندانی شهرت و پایبندی به سنت به هر قیمتی است که او را به دام انداخته است.» در ماه های پس از آن اسپنسراولین اکران استوارت، و همانطور که دیگر فیلم‌ها شروع به کار کردند، سر و صدای استوارت تاب آورد و او به عنوان یکی از پیشتازان مسابقه اسکار امسال ظاهر شد.

حالا گاگا وارد این تصویر شده است. در حالی که بررسی کامل برای خانه گوچی همچنان در تحریم باقی می‌ماند، سر و صدای منتقدان اولیه برای فیلم، نوبت گاگا را در نقش پاتریزیا رگیانی (پاتریزیا گوچی سابق) به عنوان قلب و روح فیلم نشان می‌دهد. نوشته است: «در اینجا یک بازی برجسته واقعی از لیدی گاگا وجود دارد، خنده دار و نترس و – مهمتر از همه، در فیلمی که مستعد از دست دادن موضوع است – کاملاً فرمانبردار است. نمایشگاه Vanity Fairدیوید کانفیلد. او در حالی که از انجام این کار خوش می‌گذرد، فیلم را در مرکز قرار می‌دهد، حتی آن را زمین‌بندی می‌کند.» با این حال، او همچنین اشاره می کند که نیمه دوم فیلم بیشتر روایت را به شخصیت آدام درایور یعنی مائوریتزیو گوچی واگذار می کند، که می تواند شانس گاگا را برای گرفتن جایزه مختل کند. و در حالی که به نظر می‌رسد اکثر آنها فیلم را سرگرم‌کننده می‌دانند، برخی از منتقدان هنوز این سوال را مطرح می‌کنند که آیا کل فیلم به اندازه‌ای جمع می‌شود که یک جورجناتور واقعی اسکار باشد.

با این حال، پیش‌بینی‌کنندگان اسکار فکر می‌کنند که شانس گاگا برای نامزدی همچنان قوی است. به نظر می‌رسد که گاگا به تبلیغ فیلم و در نتیجه شانس‌هایش متعهد است، اما پیدا کردن کسی که حاضر باشد شرط ببندد که لزوماً در مسابقه از استوارت جلوتر رفته، دشوار است.

علاوه بر این، بازیگران زن دیگری نیز در این بازی حضور دارند.

برندگان اخیر اولیویا کولمن و فرانسیس مک دورمند مطمئناً امسال دوباره وارد این تصویر خواهند شد. کولمن در اولین کارگردانی مگی جیلنهال بازی می کند دختر گمشده، اقتباسی از یک رمان النا فرانته. با این فیلم در مدار جشنواره به گرمی برخورد شده است، حتی اگر نسبت به پروژه‌های استوارت و گاگا جایگاه کمتری داشته باشد (تا 17 دسامبر در سینماهای آمریکا اکران نخواهد شد). مک دورمند البته نقش بزرگی را در نقش لیدی مکبث در جوئل کوهن دارد تراژدی مکبث مقابل دنزل واشنگتن این بسته ای است که دارای “OSCARS!” در سراسر آن نوشته شده است و همچنین نقدهای خیره کننده ای دریافت کرده است. انتظار می رود زمانی که به انتشار روز کریسمس نزدیک می شود، بیشتر در مورد آن بشنوید. هر دو بازیگر زن به احتمال زیاد دوباره نامزد خواهند شد، اگرچه باید دید که آیا بازی آنها به اندازه کافی قوی خواهد بود که اعطای این جایزه را خیلی زود پس از آخرین جایزه شان توجیه کند.

جسیکا چستین نیز همچنان در این فیلم حضور دارد چشمان تامی فی، حتی اگر آن فیلم به احتمال زیاد نامزدی دیگری دریافت نکند. پنه لوپه کروز برای آخرین همکاری خود با پدرو آلمودوار سر و صدا داشته است. مادران موازی. و جنیفر هادسون را در بیوگرافی آرتا فرانکلین رد نکنید توجه، یا

سپس، اسب های تیره در مسابقه هستند.

آلانا هایم (بله، از گروه Haim) به خاطر بازی شگفت‌انگیزش در بازی پل توماس اندرسون، سر و صدای زیادی دارد. پیتزا شیرین بیانحتی اگر هنوز برای منتقدان نمایش داده نشده باشد. گیرمو دل تورو کوچه کابوس همچنین هیچ جا اکران نشده است (به نظر می رسد رونی مارا نقش اول زن در این فیلم باشد و کیت بلانشت احتمالاً در رده بازیگر نقش مکمل زن رقابت می کند).

در نهایت، مورد دوم نیکول کیدمن به عنوان نماد کمدی لوسیل بال در آرون سورکین وجود دارد. ریکاردو بودن. دنیا اولین نگاه واقعی خود را به کیدمن در این نقش، دیروز و زمانی که تریلر کامل آن منتشر شد، داشت. اینترنت هنوز مطمئن نیست که چه کاری باید از آن بکند، اما به یاد داشته باشیم که کیدمن نقش لوسیل بال، زن را بازی می کند، نه لوسی ریکاردو، شخصیت خانه دار مستعد بدبختی. آیا تا به حال به مصاحبه های قدیمی بال نگاه کرده اید؟ او خود را کاملاً جدی خارج از صفحه نمایش نگه داشت و قبل از اینکه خود را یک کمدین بداند، خود را یک بازیگر می دانست. در صورتی که کیدمن نیز نقش او را بازی می‌کند ریکاردوس تریلر یک نشانه است.

مانند کولمن و مک دورمند، کیدمن نیز قبلاً پیروز شده بود، اما این تقریباً 20 سال پیش بود. ساعت ها. او مطمئناً مانند بازیگری به نظر می رسد که حرفه اش باید چندین جایزه اسکار را به همراه داشته باشد، اما او هنوز فقط همین یک اسکار را دارد. شاید به روایت افزوده شود: زمانی که او نقش آفرینی کرد ساعت ها به عنوان نویسنده ویرجینیا وولف، عموم مردم در ابتدا فکر می کردند که او در این قسمت کاملا اشتباه می کند و ساعت ها شوخی تلویزیونی آخر شب به بینی مصنوعی که او برای این قسمت زده بود اختصاص داده شد.

ممکن است تاریخ تکرار شود، اما مانند شخصیت لوسی ریکاردو، ما می‌توانیم از خودمان جلوتر باشیم و در آنجا فرضیات زیادی بسازیم. این فقط می‌توان گفت، هیچ راهی برای پیش‌بینی 100 درصدی وجود ندارد که دقیقاً چه کسی در مسابقه بهترین بازیگر زن حاضر شود.