بروک شیلد می‌گوید که درباره تبلیغ نژادپرستانه‌اش برای کالوین کلاین «ساده‌لو» بود

نگاه به گذشته همیشه 20/20 است، و زمانی که جوان هستید دو برابر می شود. در مصاحبه اخیر با ووگبروک شیلدز به یکی از مشهورترین مشاغل خود از دوران اوج مدلینگ خود نگاه کرد – تبلیغات خطرناک کالوین کلین در سال 1980. آگهی به کارگردانی ریچارد آودون در آن زمان مشکوک بود، و او تشخیص می دهد که در 15 سالگی بسیار “ساده لوح” بود. برای درک اینکه چقدر سریع بحث و جدل تشدید می شود.

در تبلیغات، شیلدز یک جین جین آبی کالوین کلاین را مدلسازی می کند. بین ژست‌ها، او این جمله معروف را می‌گوید: «می‌خواهی بدانی بین من و کالوین‌هایم چه می‌گذرد؟ هیچ چیزی.” در طول فیلمبرداری، شیلدز «فکر نمی‌کرد که ماهیت جنسی داشته باشد» – بالاخره او کاملاً لباس پوشیده بود و مادرش این مفهوم را تأیید کرده بود. اما تغییر ژست‌ها – که او آنها را «مشخص و عمدی» توصیف می‌کند [choreography]- و زوایای دوربین، از جمله زوایای دوربین، از جمله زوایای “زیم کردن، به نوعی، روی ناحیه فاق من” – طوفانی را آغاز کرد که آودون و کالوین کلین را متهم به جنسی کردن یک نوجوان کرد. تبلیغات در چندین کشور ممنوع شد.

شیلدز برای رفع واکنش عمومی اعزام شد. او به رسانه‌ها و برنامه‌های تاک شو، از جمله مصاحبه باربارا والترز، برخورد کرد و مجبور شد به سؤالات تهاجمی درباره سابقه جنسی خود پاسخ دهد. شیلدز در تنها 15 سالگی باید به دنیا اطمینان می داد که هنوز باکره است. او به خاطر می‌آورد: «فکر می‌کنم فرض این بود که من از همیشه باهوش‌تر بودم، و در طول مصاحبه‌ها، «می‌توانستم احساس کنم [sex] سوال در راه است» در حالی که مصاحبه کنندگان بین اغماض و نگرانی ظاهری برای رفاه او جابه جا شدند. “به یکباره، من مشهورترین باکره مشهور جهان هستم.”

شیفتگی عمومی به سوابق جنسی نوجوانان با شیلدز متوقف نشد. بریتنی اسپیرز به طور معروف اعلام کرد که تا زمان ازدواج از رابطه جنسی پرهیز می کند، همزمان با اوج جنبش پاکی در آمریکا. شیلدز به این استاندارد دوگانه اشاره کرد – به ویژه اینکه چگونه “سکس از سپیده دم فروخته شده است.” از او انتظار می رفت که کاملاً پاکدامن باشد، به اندازه کافی عشوه و عشوه باشد که بتواند یک محصول را بفروشد، و به اندازه کافی بالغ باشد تا تفاوت را بداند – یک کار غیرممکن برای بچه ای که به اعتراف خودش «کاملاً در پناه» بود.

در نهایت، او گفت: «احساس می‌کنم که این بحث نتیجه معکوس داشت. این کمپین بسیار موفق بود… جذابیتی برای آن وجود دارد که غیرقابل انکار است، و آنها مستقیماً از آن استفاده کردند. آن‌ها دقیقاً می‌دانستند دارند چه می‌کنند، و فکر می‌کنم این کار برای دهه‌ها لحن ایجاد کرد.» کالوین کلاین در طول دهه 1990 در تبلیغات خود به بحث و جدل پرداخت، اما هیچ یک از مدل‌های آینده‌اش در مقابل مجریان برنامه‌های تاک شو رژه نرفتند تا درباره جنسیت‌شان صحبت کنند.