با Dora Jar ، Gen Z Musician سایر هنرمندان Gen Z آشنا شوید

هنرمند نوظهور دورا جار هنگام راه رفتن بهترین ایده ها را برای آهنگ های خود ارائه می دهد. اگر احساس می کند با هم مخلوط شده اند ، هدفون را می اندازد و به خیابان می آید. در این فرایند بود که جار “قطعه پازل گمشده” را پیدا کرد ، همانطور که او برای یکی از آهنگها در اولین EP خود توضیح می دهد ، علفزار دیجیتال ، که بلافاصله پس از ارسال مجموعه هفت آهنگ در Soundcloud منفجر شد. یک سال قبل ، او دو بیت اول را برای “باغ” نوشت ، یک قطعه رویایی با گروه کر روی آواز ، اما برای تکمیل آهنگ به یک جزء کلیدی دیگر نیاز داشت. بنابراین او برای قدم زدن در خیابان های لس آنجلس ، جایی که زندگی می کند ، رفت. او از لندن ، جایی که در حال حاضر در اتاق زیر شیروانی یکی از دوستانش اقامت دارد ، می گوید: “من این سگ را دیدم ، قبل از نمایش 27 سپتامبر در محل اتاق انتظار در وست هاکنی. “بنا به دلایلی ، روی آن کلیک کرد: این احساس که به چشم حقارت دیده می شود. شعرهایی که در آن لحظه به من رسید عبارت بودند از: “مثل این که من توله سگ تو هستم و با اطاعت مرده بازی می کنم. و در حالی که بالا هستید و از بالا به من نگاه می کنید ، تعجب می کنید که من واقعاً به چه فکر می کنم. “

پیاده روی به قول خودش به “باز کردن ذهن من” کمک می کند – و این دقیقاً همان اتفاقی بود که دورا در حال ساخت آخرین آهنگ خود با نام “Scab Song” بود که امروز منتشر می شود. هنگام پیاده روی از خانه اش در دریاچه نقره ای به علفزار دیجیتال خانه آهنگساز جارد سلیمان ، آهنگی که معمولاً با سرعت بالا در هدفون وی پخش می شود به عنوان آهنگ آرام و سهل گیر ثبت شده است. او به یاد می آورد: “جرد می گفت:” این یک چیز علمی است که وقتی ضربان قلب شما بالا می رود اتفاق می افتد. ” “” درک شما از موسیقی تغییر می کند. “” در نتیجه ، دورا و سلیمان تصمیم گرفتند “Scab Song” را که موسیقیدان در 19 سالگی آن را نوشت ، استفاده کنند و آن را به میزان قابل توجهی افزایش داد. نتیجه یک قطعه آفتابی و بازیگوش با خط پایه قوی و ملودی جذاب است – با بازی غنایی که آهنگ بیتلز را به یاد می آورد گروهبان فلفل عصر.

این ممکن است اولین بار باشد که نام دورا جار را می شنوید ، اما آخرین بار نخواهد بود. او به نوبه خود یک ستاره در حال ظهور است-استعدادی منحصر به فرد که ایندی راک را با ترانه سرایی عامیانه ، عناصر الکترونیکی با ضربات هیپ هاپ ترکیب می کند و مارک پاپ عفونی و روشنفکرانه خود را ایجاد می کند. Dora Jar هنرمند مورد علاقه هنرمند Gen Z مورد علاقه شما است. من در واقع اولین بار وقتی او را شنیدم وقتی همکارم داستانی درباره نسل جدیدی از سازندگان موسیقی پاپ اتاق خواب مانند کانان گری و رمی ولف نوشت. تقریباً هر هنرمند جوانی که در مقاله معرفی شده بود به Dora Jar اشاره کرد و چقدر موسیقی او را دوست داشتند.

عکاسی ایسی تاونسند

وقتی ماه ها بعد با دورا صحبت می کنم ، او یک کلاه بارانی زرد بر سر دارد و خط چشم سفید روی گونه هایش به شکل “x” و “o” کشیده شده است. چشم های گوزن او وقتی که عمیقا در مورد چیزی فکر می کند ، گرد می شود و بر اساس احساس احمقانه ای که در آن لحظه دارد ، صداهای کارتونی را به داخل و خارج می کند.

حضور دور ، یک ایده بسیار محبوب در میان مجموعه Gen Z ، برای دورا از اهمیت بالایی برخوردار است ، زیرا هنگام سرودن آهنگها برنامه های سختی نمی گیرد. او می گوید: “این یک حقیقت بزرگ در خلقت است ، این است که بسیاری از ارتباطات بعداً ایجاد می شود و فقط می توان به آنها اعتماد کرد.” همین اخلاق را می توان در مسیر او به عنوان یک موسیقیدان نیز به کار برد. استعداد دورا و لحن واضح و شفاف او بومی است-او به مدرسه موسیقی نرفته یا در هنرستان فانتزی وقت گذرانده است. او در شهر نیویورک متولد شد ، جایی که چهار سال اول زندگی خود را گذراند-مادر و پدرش سپس به منطقه خلیج کالیفرنیای شمالی (به ترتیب برکلی و برلینگام) نقل مکان کردند که با دورا در دوران کودکی خوب نبود. “مادرم به من گفت که من گفتم:” من یک کالیفرنیایی نیستم ، من یک نیویورکی هستم! ” از سوی دیگر ، پدرش بی پایان سوت می زد. “او سوت های پوچینی و مادام پروانه، همه آن آثار کلاسیک او واقعاً موسیقی ای را دوست ندارد که بیتلز ، اپرا یا جاز نیست. ” او مهارتهای آوازی خود را در سفرهای جاده ای بین شمال و جنوب کالیفرنیا با مادرش تقویت کرد و با او آهنگهایی را بر اساس آنچه در جاده می دیدند ساخت. در نتیجه ، کیفیت مطبوع ترانه سرایی او همچنان پابرجاست ، که با صدای اثیری قطعاتی مانند “باز کردن” مطابقت دارد.

باور شدید موسیقی دورا جار باعث می شود باور این که او به تازگی اولین آهنگ خود را در اکتبر سال 2020 منتشر کرده است – زمانی که او به تنهایی سعی می کرد صنعت را بشناسد ، در حالی که دوستان و اعضای خانواده (از جمله پدرش) در تعجب بودند که چرا او اینطور نیست هیچ کاری را بیرون نکشید او می گوید: “من فقط خیلی گرسنه بودم و می دانستم که وقتی کار را شروع کنم ، همه چیز سر جایش قرار می گیرد ، اما انتظار برای انتشار چنین مکانی ناراحت کننده است.” “من به خودم آموختم که ایمان داشته باشم در حالی که هیچ کس دیگری نمی تواند آن را ببیند. سپس متوجه شدم که ایمان واقعاً از خلق و خوی فراتر می رود و اگر حال بدی داشتم و لحظه ای شک داشتم ، فقط تصویر بزرگتر را به خاطر می آوردم و این به من کمک کرد تا روی یک آهنگ کار کنم. ”

دورا می گوید در مورد نحوه فعالیت حرفه ای خود در زمینه موسیقی ، او می گوید که بقیه را “برای خودانگیختگی باز می گذارد”. او با صدای آواز می گوید: “زیبایی در چیزهای غیر منتظره است.”