آیریس آپفل 100 ساله شدن خود را با همکاری H&M و Night Out جشن گرفت

آیریس آپفل احتمالاً تنها فرد زنده ای است که می تواند به طور قانع کننده ای بگوید که هر روز را به مدت 9 دهه پی در پی مد روز صرف کرده اند. این یک دستاورد قریب به اتفاق است که نمی توان با احساس اینکه احساس می کنم نماد سبک – یا به عبارت دیگر “ستاره ستاره سالمند” – در صدمین سالروز تولدش ، به یک استراحت افتاده است ، احساس آرامش نمی کند. او می گوید: “من یک روپوش پارچه ای سفید سفید و زیبا پوشیده بودم.” W اندکی بعد از نقطه عطف و در حالی که آپفل هنوز بدون شک هنوز هم شیک به نظر می رسید – به عینک های جغدی امضا شده اش نگاه نکنید – او این استثناء نادر را دانست که می داند به زودی قرن خود را بر روی سیاره زمین جشن می گیرد و پنجشنبه شب در نیویورک 100 طبقه بالاتر از آن قرار دارد. هفته مد یورک.

به طور واضح ، Apfel یک صدساله خطرناک نیست. او در فلوریدا در حالت کاملاً “گوشه نشین” بوده است ، و هیچ برنامه ای برای انجام چنین اسرافکاری قبل از ورود H&M به تصویر نداشت ، و قول می داد کسانی که از حضور او خوشحال شده اند ابتدا باید مدرک واکسیناسیون را نشان دهند و آزمایش سریع کووید -19 را در محل انجام دهند. (فقط در آن زمان بود که آپفل برای اولین بار در مورد امکان تطبیق ماسک خود با لباس خود فکر کرد ، زیرا فقط آن را با محافظ صورت ایمن کرده بود.) همکاری Apfel و H&M تا مارس 2022 شروع نمی شود ، اما سخت نیست ببینید چرا غول مد سریع می خواهد مطمئن شود که Apfel چنین لحظه ای را بر این اساس مشخص کرده است. به هر حال ، سابقه فعالیت 100 ساله در مد در دهه های قبل از مستند تحسین شده آلبرت میسلز وجود دارد. عنبیه در سال 2014

و با این حال ، Apfel به طرز چشمگیری قابل ارتباط است. بودن در یک مهمانی ، لنگیدن با روپوش – در مورد او ، آن لحظات معمولاً هر 100 سال یکبار می آیند. او کاملاً جدی می گوید: “من مشغول هستم ، مشغول هستم ، مثل کاغذ دیواری ضرب المثل یک دست.” همکاری H&M را می توان یکی دیگر از مشارکت های شرکتی او دانست ، اما برای آپفل ، این نیز یک نقطه عطف محسوب می شود. افراد جوان تر ممکن است او را با مد روز همراه کنند ، اما در اصل او همیشه در مورد گزینه های مقرون به صرفه صحبت کرده است. در واقع ، آپفل تقریباً مثبت است که او یکی از اولین زنانی بود که شلوار جین پوشید. و او نترسیده است که کاملاً گرسنه باشد و در قرنطینه لباس بپوشد.

امروز ، قبل از جشن تولد بزرگ خود چگونه جشن گرفتید؟

صبح از خواب بیدار شدم و دیدم دو دختر دوست داشتنی من که از من مراقبت می کنند با صدها بادکنک آپارتمان من را تغییر داده اند. مانند یک جنگل بادکنکی بود – همه رنگهای زیبا و روشن مانند یک کوزه از ژله لوبیا. من آنقدر گل به دست آورده بودم ، آنقدر گل وجود داشت که بتوان یک مافیوسو گذاشت. و هدایا و تماس های تلفنی مدام می آمد. ما سلول من ، یکی از سلول های آنها و تلفن خانه را داشتیم. در مجموع ، بین یکشنبه تا دوشنبه ، بیش از 100 تماس تلفنی داشتیم.

شما قبل از مهمانی یک تغییر در آخرین لحظات ایجاد کردید و از لباس آبی بالا در لباس بعدی خود به یک ظاهر H&M سفارشی فوق العاده رفتید. به طور کلی ، چقدر از قبل برنامه ریزی می کنید که چه لباسی بپوشید؟

اوه ، من هرگز نمی دانم. گاهی یک هفته قبل ، گاهی پنج دقیقه قبل.

وقتی عجله دارید چه لباسی دارید؟

قبلا شلوار جین آبی بود. من احتمالاً یکی از اولین زنان هستم – اگر نه این اولین زنی که در آمریکا شلوار جین آبی پوشید. اما اخیراً من جوراب شلواری مشکی می پوشم که بسته به آب و هوا در وزن های مختلف دارم. به علاوه یک تاپ مشکی مشکی یا تی شرت یا ژاکت در بالا. اگر هوا واقعاً سرد باشد ، من در طول این سالها ژاکت های لحافی و تونیک بسیار جالب بسیار زیادی انجام داده ام. می توانم آن را با زیورآلاتم بالا یا پایین بپوشم.

آیا تا به حال در H&M خرید کرده اید؟

وای خدای من ، بله. من یکی از مشتریان اصلی آنها بودم. من از چیزی که قرار بود تماس بگیرم این بزرگترین ایستگاه تلویزیونی در آلمان و اتریش آنها ایده من را در مورد مخلوط کردن بالا و پایین دوست داشتند ، بنابراین آنها پرسیدند که اگر آنها به نیویورک بیایند یک روز را با آنها خرید می کنم. ما با کم هزینه ترین لباس – H & M – شروع کردیم و از آنجا به برگدورف گودمن رفتیم.

عکس توسط پاتریک مک مولان از طریق Getty Images برای برج پارک مرکزی

اولین خرید عمده طراح شما چه بود؟

احتمالاً این اولین خرید لباس من بود. مادرم در حدود 10 یا 11 سالگی به تجارت بازگشت و او هیچ وقت برای من نداشت. در دوران افسردگی بود ، و او بسیار بسیار مشغول بود. عید پاک در راه بود و من گفتم ، خدایا من چیزی برای پوشیدن ندارمبه و او گفت ، خوب ، نگران نباشید ، شما شروع به درس خواندن می کنید – من 25 دلار به شما می دهم تا بتوانید خرید کنید و برای خود لباسی بخرید. این شروع حرفه کمربند مشکی من بود ، بنابراین من واقعاً از پایین شروع کردم. من از 11 سالگی برای خودم خرید می کردم.

با آن 25 دلار چه کردید؟

این یک داستان بسیار جالب بود ، زیرا باید بودجه بندی می شد. پنج سنت هزینه مترو رفتن بود. من از آستوریا ، جایی که زندگی می کردم ، در مرکز شهر به میدان یونیون رفتم ، جایی که اولین فروشگاه های تخفیف دار بودند. مادرم همیشه در S. Klein در میدان خرید می کرد و من وارد شدم و در اولین قفسه ، دیوانه وار عاشق یک لباس طراح شدم. نام طراح یا چیز دیگری را به خاطر ندارم ، اما 11.95 دلار بود و بسیار زیبا بود. من فقط دیوانه وار عاشق شدم. اما یادم آمد که مادرم می گفت: شما نباید اولین چیزی را که می بینید بخریدبه از آنجا که من چند سکه اضافی داشتم ، تصمیم گرفتم به خیابان 34th بروم و ببینم آیا چیزی وجود دارد که من بیشتر دوستش دارم یا قیمت بهتری است. در بالا ، همه چیز گران تر بود و من چیزی را که دوست داشتم پیدا نکردم. و به من ضربه زد: خدای من ، شاید کسی مثل من از این لباس خوشش آمده باشد – شاید آن را خریده باشند. بهتره برگردم عقببه بنابراین با اتوبوس به مرکز شهر برگشتم و نگاه کردم و نگاه کردم ، و البته روی قفسه نبود. دلم گرفته بود من فقط به جستجو و جستجو ادامه می دادم ، اما می دانید که در آن فروشگاه های تخفیفی ، همه چیز به هم ریخته است.

آیا تا به حال آن را پیدا کرده اید؟

بالاخره این کار را کردم و بسیار هیجان زده بودم. خدا را شکر کردم و 11.95 دلار به صندوقدار دادم.

آیا در لباس قرنطینه قرار گرفته اید؟

نه ، باید اعتراف کنم من فقط دو هفته است که به نیویورک بازگشته ام. من در فلوریدا قرنطینه کرده ام ، جایی که یک آپارتمان زیبا و زیبا در دریاچه با تراس دارم که می توانم هر روز هوای تازه دریافت کنم. و در سن من ، مثل یک تخم مرغ بسته شده با من رفتار شد.

برای گذراندن دوران قرنطینه چه کردید؟

باید بگویم ، من از قفل به خوبی جان سالم به در بردم. من زیاد نوشتم. من کارهای زیادی برای انجام یافتم و افراد زیادی را برای سرزنش یافتم. دوستانم همه با شکایت با من تماس می گرفتند و من به آنها می گفتم فقط ساکت باشید و خوشحال باشید که خوب هستید.

من چیزی را در اینستاگرام خود به نام چالش #IrisYourCloset شروع کردم. من بیش از 3000 عکس از طرفداران مختلف ، از 70 – هفت ، صفر – کشورهای مختلف گرفته ام. من فقط 2 میلیون زدم [followers]، و در فیس بوک ، من کمی از 1 میلیون خجالتی هستم. بنابراین من بسیار ، بسیار خوشحالم و از طرفداران فوق العاده ام تشکر می کنم.

به نظر شما آیا توصیه ای در مورد آنها در همه جا وجود دارد؟

آره. آنها باید بیاموزند که چگونه فردی باشند. چگونه از جمعیتی پیروی نکنیم و شبیه دیگران نباشیم. لباس های خود را بیرون بیاورید و به روش های مختلف کنار هم قرار دهید و می بینید که چقدر سرگرم کننده است. خلاق باشید و خودتان باشید. مثل بقیه نباش خدا به شما شخصیت داده است ، و شما باید آن را بیان کنید – نه اینکه سعی کنید یکی از گله ها باشید.

آیا پشیمانی مد دارید یا چیزی وجود دارد که در گذشته پوشیده اید و دیگر هرگز آن را نمی پوشید؟

نه ، باید بگویم ، نه واقعا. من تقریباً در رویکردم به مد و سازگار هستم. این چیزی است که من هرگز برنامه ریزی نمی کنم و آگاهانه انجام نمی دهم. من همه کارها را با روده انجام می دهم. روشنفکرانه نیست ؛ این فقط احساسی است که من نسبت به آن دارم

چند جفت لیوان دارید؟

من حتی نتوانستم به شما بگویم تعداد زیادی از آنها را دارم که نمی توانم شمارش کنم – فقط شنا کردن با شیشه. من بسیاری از موارد خود را داشتم ، و سپس مواردی را که برای ایده خریداری کردم. من از وقتی بچه بودم شروع به جمع آوری آنها کردم زیرا آن زمان آن را دیدم: عینک یک وسیله شیک مد است. چند سال طول کشید تا مردم این را درک کنند ، اما من همیشه جلوتر بودم.