آن هاتاوی به طور همزمان عروس ورساچه و شانل در مت گالا 2023 بود.

افراد مشهور، استایلیست‌ها و طراحان قطعاً این وظیفه را در مراسم مت گالا 2023 درک کردند و کارل لاگرفلد را از طریق ظاهری الهام‌گرفته از سبک شخصی، طرح‌های او و حتی گربه خانگی‌اش تجلیل کردند. برخی از قطعات آرشیوی، برخی لحظات نمادین را بازسازی کردند، اما ممکن است جالب‌ترین نگاه‌ها از سوی طراحانی باشد که کدهای خانه را ترکیب کرده و سؤالاتی از این قبیل مطرح کرده‌اند: «اگر کارل برای ورساچه طراحی می‌کرد چه می‌شد؟» خوب، آن هاتاوی، سفیر تازه انتصاب شده ورساچه و دوناتلا ورساچه، دوشنبه شب به این سوال به زیبایی پاسخ دادند، زمانی که لباسی را ارائه کردند که بخش‌های مشابهی از کارل، ورساچه و مت ورثی داشت.

هاتاوی و دوناتلا در پله‌های Met با هم قدم زدند، و در حالی که طراح با لباس صورتی سفارشی آتلیه ورساچه که از مجموعه بهار/تابستان 2018 Chanel الهام گرفته شده بود، عالی به نظر می‌رسید، احتمالاً می‌دانست که بیشتر نگاه‌ها به قرار ملاقات او بود. هاتاوی با لباسی که ترکیبی از بهترین امضای هر دو طراح بود در این جشن شرکت کرد. هاتاوی روی فرش قرمز گفت: “قرار بود این ازدواج بین ورساچه و شانل باشد.” این لباس که در یک توید سفید با نخ طلا ایجاد شده بود، بدن هاتاوی را در آغوش گرفت. برش‌ها با سنجاق‌های مروارید و مدوسا به هم چسبیده بودند و جلوه‌ای ذاتاً ورساچه را ایجاد می‌کردند که شبیه لباس نمادین سنجاقی است که توسط الیزابت هرلی در سال 1994 رایج شد. اورلاندو پیتا، آرایشگر هاتاوی، یک کاملیا از نمایش ورساچه دهه 90 را در موهایش قرار داد. دستکش های بدون انگشت و همچنین یک ژاکت موتور سیکلت مطابق با آن ظاهر را تکمیل کردند، که طبق گفته ورساچه، بیش از 450 ساعت و 15 متر پارچه برای ساخت آن صرف شد.

جف کراویتز/فیلم مجیک/گتی ایماژ

گرت دیویس/ آرشیو هالتن/ گتی ایماژ

طی مصاحبه اخیر با ووگدوناتلا در مورد برادر مرحومش و رابطه او با لاگرفلد صحبت کرد. او گفت: «جیانی آن جور آدمی نبود که این همه دوست داشت، و کارل هم، می دانید، اما این دو با هم ارتباط داشتند. او توضیح داد که پس از اینکه جیانی در ابتدا در مورد لاگرفلد به او گفت، او خواست تا با او ملاقات کند. یک شب با جیانی به خانه کارل رفتم. او به یاد می آورد که من مسحور شده بودم. به نظر می رسید که جیانی نیز از لاگرفلد قدردانی می کند. به گفته هال روبنشتاین، سردبیر مد، جیانی یک بار به او گفت: «فقط دو طراح وجود دارند که من آنها را تحسین می کنم، شاید حتی به آنها حسادت می کنم. والنتینو چون می داند چگونه زندگی کند و کارل لاگرفلد چون نابغه است.

لاگرفلد و ورساچه در مت گالا در سال 1995.

Penske Media/Penske Media/Getty Images

دوناتلا همچنین لباسی را به افتخار لاگرفلد طراحی کرد Vogue’شماره مه 2023، که به طراح ادای احترام کرد. او درباره این روند گفت: «وقتی به طراحی کارل نزدیک شدم، به مجلل بودن او فکر کردم. “من به این فکر کردم که مخالفان جذب می شوند. به راه او برای محافظت از خودش فکر کردم. پس این ادای احترام به کارل و شخصیت اوست.»

Kevin Mazur/MG23/Getty Images Entertainment/Getty Images